یکشنبه ۳ دی ۱۳۸۵ - ۱۸:۳۶
۰ نفر

گروه شهری: شهرداری تهران در آستانه عیدقربان 40 مرکز عرضه بهداشتی دام در 22 منطقه شهر راه‌اندازی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ما مدیر عامل سازمان سردخانه‌ها و کشتارگاه شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های توزیع دام در عید قربان طرح‌های شهرداری را برای عرضه دائمی و بهداشتی دام در تهران  اعلام کرد.
براساس این گزارش وی گفت: روش و ساختار تهیه دام برای نذورات تا قبل از سال 83  تماما از طریق چوب به دست‌ها در بیش از 200 مرکز بدون رعایت موازین بهداشتی، زیست محیطی و همراه با توزین و قیمت گذاری نامناسب بوده است.
این در حالی است که  حدود 350 نوع بیماری مشترک بین دام و انسان وجود دارد که با یک محاسبه ساده یعنی 30 درصد از یک میلیون دام برابر با 200 هزار راس ضربدر 40 کیلو وزن هردام  و 200 گرم مصرف سرانه هر نفر می توان عمق فاجعه توزیع بدون نظارت و کنترل بهداشتی مواد پروتئینی را در شیوع انواع بیماری ها حدس زد.

وی افزود: هم اکنون تنها راه حل، اطلاع رسانی و ارتقای آگاهی مردم برای جلوگیری از خرید از مراکز غیر مجازعرضه دام است ، باید به مردم گفت که انواع بیماریهای انگلی از طریق دام زنده به انسان منتقل می‌شود در حالی که اگر آنان از مراکز مجاز شهرداری خریداری کنند دام مورد نیاز آنان از همه جوانب مورد بررسی پزشکی قرار گرفته و سپس به مشتری تحویل داده می‌شود.
به گفته طاهری به همین دلیل طرح احداث 6 مرکز عرضه ثابت دام از سوی شهرداری در دست اجرا است که 2 مرکز آن راه اندازی شده و 4 مرکز دیگر نیز ظرف یکی دو سال آینده آماده بهره برداری خواهد بود.
طاهری افزود: همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان، 40 مرکز موقت عرضه بهداشتی دام با 300 غرفه  در 22 منطقه شهر تهران فعال خواهد شد. در این مراکز علاوه بر استقرار یکصد دکتر دامپزشک که معاینات لازم را قبل و بعد از عرضه دام به انجام می‌رسانند، 650 نفر از عوامل اداره کل خدمات شهرداری  و نیروهای شهرداری های مناطق 22 گانه به عنوان عوامل اجرایی ستاد عرضه دام به مناسبت عید سعید قربان آماده ارایه خدمات لازم به شهروندان خواهند بود.
وی دسترسی آسان، کنترل بهداشتی، توزین، بهبود کیفیت و تعیین مناسب قیمت دام را از مهمترین اهداف راه اندازی این گونه مراکز از سوی شهرداری تهران دانست و گفت: از طریق آگهی روزنامه به کلیه دامداران اعلام کردیم که تنها از طریق این گونه مراکز اقدام به عرضه دامهای خود نمایند.
طاهری از ضرروت تحقق مدیریت واحد در حوزه پروتئین شهر تهران سخن گفت و خبرداد: به زودی اساسنامه جدید سازمان سردخانه ها و کشتارگاه شهرداری تهران  در 12 بند به تصویب شورای اسلامی شهر تهران می رسد.  
وی شماره تلفن‌های 55050000 و 55310928 را به ترتیب مرکز فروش دام بهداشتی و روابط عمومی سازمان سردخانه و کشتارگاههای شهرداری تهران اعلام کرد و افزود: شهروندان برای اطلاع از عرضه دام بهداشتی می‌توانند با این شماره تلفن‌ها تماس بگیرند.
کد خبر 11761

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز